سه شنبه, 29 اسفند 1402   9. رمضان 1445
 
instagram twtr fbk telegram Aparat

شبهات دانش آموزی: آیا ما از نسل میمون هستیم؟

 

نویسنده: زهرا مرادی

   

همه‌ی شما این ماجرا را شنیده‌اید که خدای مهربان، حضرت آدم و حوا را خلق کرد. سپس حضرت آدم و حوا زندگی خود را روی زمین شروع کردند و صاحب فرزندان متعددی شدند. آن فرزندان هم بزرگ شدند و خودشان صاحب فرزند شدند و آنها هم همین طور ... تا اینکه ما به دنیا آمدیم. یعنی همه‌ی ما انسان‌ها از نسل حضرت آدم هستیم و خود حضرت آدم هم توسط خدا خلق شده است. این مطالب را خدای مهربان توسط پیامبرانش به ما فرموده؛ وگرنه ما که خودمان آن زمان‌ها نبوده‌ایم که بدانیم اولین آدم چطور به وجود آمده و ما از نسل چه کسی هستیم.

حالا یک عده‌ای هستند که این حرف را قبول ندارند و می‌گویند از کجا معلوم که انسان‌ها اینطوری به وجود آمده باشند. ببینید ما چقدر شبیه میمون‌ها هستیم! شاید اجداد ما قبلا میمون بوده‌اند و کم کم یکسری تغییراتی در آنها ایجاد شده و آن میمون‌ها تکامل پیدا کرده باشند و به شکل انسان‌های اولیه در آمده باشند و بعد، آن انسان‌های اولیه هم بک سری تغییرات دیگری کرده باشد و ما به وجود آمده باشیم!

   

Monkeyراستش را بخواهی، نه کسانی که می‌گویند خدا حضرت آدم و حوا را آفرید و همه‌ی ما از نسل آن دو نفر هستیم، می‌توانند حرف‌شان را ثابت کنند؛ نه آنهایی که از روی شباهت میمون و گوریل و اورانگوتان به انسان، می‌گویند شاید ما از نسل میمون باشیم، می‌توانند حرف خود را ثابت کنند. خب پس بالاخره کدام را قبول کنیم؟

کسی که خدا و پیامبران را قبول داشته باشد، تکلیفش روشن است. برای چنین شخصی، وقتی خدایی که همه‌ی مخلوقات را خلق کرده، می‌گوید من شما را از میمون به وجود نیاورده‌ام، بلکه حضرت آدم و حوا را آفریدم و شما بچه‌های آن دو نفر هستید، دیگر جای شک و اما و اگر نمی‌ماند. کسی که پیامبر را انسانی راستگو می‌داند که هیچ وقت حرف نابجایی نزده و برای راهنمایی مردم از هیچ کاری دریغ نکرده، حرف او را به حدس و گمان‌های بشری که قابل بررسی و اثبات نیست، ترجیح می‌دهد.

ولی کسی که به خدا اعتقادی ندارد یا پیامبران را قبول ندارد، کارش سخت می‌شود. چون نه این مسئله که اولین آدم به خواست خدا و یکباره به وجود آمده را می‌تواند رد کند و نه آن حدس و گمانِ فرضی را که میمون‌ها اجداد انسان‌ها هستند، می‌تواند اثبات کند.

امیدواریم همین نکات کوچک و البته مهمی که گفتیم تو را به جواب رسانده باشد. اگر این سوال به دنبال آشنایی با فرضیه تکامل و داروین برایت پیش آمده بود، توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانی: «آیا تکامل گرایی (داروینیسم) با خداپرستی در تضاد است؟»

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

 

به ما بپیوندید: 

instagram twtr fbk telegram Aparat

  

 
امروز:امروز:1457
این هفته:این هفته:4392
در مجموع:در مجموع:7095726
Center
Pagerank